keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Kaunistautumisjuttuja ennen häitä

Pistipä tuossa viime postauksen viimeisessä kuvassa eräs juttu silmään ja tajusin, että mullahan unohtui kokonaan kirjoittaa hampaidenvalkaisun lisäksi muista ulkonäköön liittyvistä operaatioista, joita ennen häitä toteutin. Ei, en kuitenkaan mennyt niin pitkälle, että ihan jossain oikeassa toimenpiteessä olisin Tallinnassa pyörähtänyt, vaan nyt on kyse hiukan vähemmän hardcore jutuista :D

Aloitetaas siitä, mistä tämä aihe mulle ylipäänsä tuli mieleen, elikäs rusketuksesta ;D Useampikin häävieras totesi mulle päivän aikana, että on tainnut Jenkkilässä olla hyvät kelit, kun oon niin kivan rusketuksen saanut pintaan. Jep, kyllähän täällä toukokuussa oli ihan kesä jo, mutta auringonotto jäi tosi vähiin, kun mun piti viettää sisätiloissa niin paljon aikaa, ts. shoppailla hääjuttuja ja sisustusjuttuja :D 

Mun hääpäivän rusketus ei myöskään tullut purkista taikka solariumista. Enkä myöskään käynyt suihkurusketuksessa, jota olin ennen häitä pikkuisen jopa mielessäni pyöritellyt. Minä kun en yleensä rusketu, en sitten millään, ja pelkäsin muistuttavani hääpuvussani sitä mulle vähän turhankin tuttua kalkkilaivan kapteenia.

No mistä ihmeestä se hääpäivän bruna mulle sitten ilmestyi? Viime kesäkin kun oli Suomessa vielä normaaliakin sateisempi ja vähäaurinkoisempi. No. Mun rusketus, tai olisiko päivetys ehkä oikeampi termi, on peräisin niinkin eksoottisesta paikasta kuin Suomen Himokselta :D Vietin siellä yhden heinäkuun viikonlopun, joka sattui olemaan säiden puolesta lähes täysi kymppi, ja kärtsäytin hipiääni sen verran, että se muuttui häihin mennessä juuri minulle sopivan sävyiseksi päivetykseksi. Voin suositella Jysäri-viikonloppua Himoksella kaikille tuleville morsiamille siis täydestä sydämestäni! ;) Mutta muistakaa lisätä aurinkovoidetta tasaisin väliajoin!


Vasen kuva otettu eka päivänä, oikealla olevat toka päivänä.
Pientä sävyeroa havaittavissa jo tässä kohtaa.


Noin kolme viikkoa ennen häitä kävin myös kasvohoidossa Kiimingin Mirandasissa, jonne mulla oli ystäviltäni synttärilahjaksi saamani lahjakortti vielä käyttämättä. Olin ajatellut ehkä käyväni hoidossa vielä toisenkin kerran hiukan lähempänä häitä, mutta ihoni oli yllättävän hyvässä kunnossa, joten jätin sen väliin, kun aikakin tuntui olevan kortilla. 

Kokeilin myös sokerointia ensimmäisen kerran elämässäni ja voin kyllä suositella. Ei käynyt yhtään niin kipeää kuin olin etukäteen pelännyt. Bikinirajani sokeroitiin Oulussa LS-Stylessä ja tämän yhden kerran perusteella voin kyllä suositella paikkaa. Sain ajan ihan tooooosi lyhyellä varoitusajalla (taisin edellisenä päivänä soittaa ja varata) eikä toimenpide ollut ollenkaan niin kiusallinen kuin etukäteen ajattelin.

Ruokavaliotani en paljon ehtinyt seurailla parina viimeisenä kuukautena ennen häitä. Keväällä häädieetille oli enemmän aikaa ja tykästyin tuolloin mm. My Fitness Pal nimiseen kännykkäsovellukseen. En ole koskaan tajunnut kaloreiden päälle mitään enkä näin ollen ole niitä koskaan pahemmin seuraillut, mutta tuo sovellus tutustutti minut niiden maailmaan helpolla ja koukuttavallakin tavalla. Sovellus on siis ilmainen kalorilaskuri, johon voi päivän aikana nauttimiensa ruokien lisäksi merkata myös mm. päivän aikana juomansa veden määrän ja liikunnan määrän. Sovellukseen syötetään omia tietoja kuten pituus ja paino, joiden perusteella sovellus laskee, kuinka paljon sinun olisi hyvä päivän aikana syödä kaloreita. Kaikista kätevintä My Fitness Palissa on mielestäni se, että ruokien merkkaamiseen voi käyttää ruoka-ainepaketeista löytyviä viivakoodeja. Piipautat vain viivakoodin puhelimellasi ja tuote ja tuotteen kalorimäärät löytyvät (lähes) aina automaattisesti sovelluksen tietokannasta. Helppoa ku heinän teko!

Siinäpä ne sitten taisivatkin olla. Ihoani hoidin ihan samalla tavalla kuin aina muulloinkin. Hiukset tietty värjättiin hääviikolla. Väristä tuli himpun tumma makuuni, joten olisi ehkä ollut parempi värjätä ne hiukan aiemmin, niin hyvällä tuurilla väri olisi ehtinyt hiukan haaleta häihin mennessä. Mun kampaaja vaan palasi kesälomalta vasta hääviikolla niin se ei ollut mahdollista. Ripsille tai kulmille ei tehty värjäyksiä tai muita ennen häitä. 

Näistä kaunistautumisjutuista oikeastaan hampaidenvalkaisu oli ainoa, jota en ilman häitä olisi luultavasti toteuttanut, joten loppujen lopuksi panostin mielestäni tavallaan aika vähän häiden aikaiseen ulkonäkööni. Kasvohoidoissa käyn muutenkin aina silloin tällöin, hiuksia värjään kampaajalla säännöllisesti. Sokerointia olin jo pitkään harkinnut. Ai niin, ne geelikynnet. Okei, niitä en olisi ottanut, jos häät ei olisi olleet tulossa :) Mutta muuten selvittiin suht halvalla ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kaunis kommentistasi! <3 Et tiedäkään, kuinka se lämmittää mieltäni!