torstai 6. maaliskuuta 2014

Sormuksen koko

Mua on viime aikoina mietityttänyt kihlasormustemme koot. Sulhon sormus tuntui alkuun hieman liian suurelta, mutta nyt kun hän on pitänyt sitä muutaman kuukauden, on se kuulemma alkanut tuntua sopivammalta. Miesten sormethan ovat usein paksuimmillaan nivelen kohdalla ja kapenevat kämmentä kohden mennessä. Näin sormus voi tuntua pieneltä sormusta paikalle laittaessa, mutta löysältä "omalla paikallaan". Luulen kuitenkin, että sormus on ihan hyvänkokoinen. Jos se olisi paljon pienempi, voisi olla hankalaa pujottaa se paikalleen nivelen yli.

Myös mun oli vaikea päättää, minkä kokoisen sormuksen valitsen. Voihan sormuksen aina pienentää tai suurentaa jälkikäteen, jos tarvitsee, mutta olen vieläkin kahden vaiheilla mitä teen. Alkuun kihlani tuntui ehkä himpun verran pieneltä, mutta nyt kun olen pitänyt sitä jonkin aikaa, tuntuu se oikein mukavalta. Tippua se ei ainakaan vahingossa voi! 

Mutta: sormessani näkyy painauma, kun otan sormuksen pois. En tiedä onko se hyvä merkki... Onko sormukseni kuitenkin liian pieni? Tokihan voin käydä suurentamassa sormukseni myöhemmin, mutta ajattelin viedä sormuksemme kaiverrettaviksi tässä lähiaikoina ja siinä samallahan se suurennuskin sitten suttaantuisi. Hmmm...


Kuva

(Olen muuten aika satavarma, etten kuitenkaan saa vietyä sormuksia kaiverrukseen kuin vasta häiden alla... Katsotaan pitääkö tämä ennustus paikkansa :))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kaunis kommentistasi! <3 Et tiedäkään, kuinka se lämmittää mieltäni!