perjantai 15. elokuuta 2014

Hääkampausideointia

Nyt, kun mulle on löytynyt hääpuku, voinkin alkaa ihan tosissaan miettimään asusteita sekä kampausta ja meikkiä, jotka sopisivat yhteen pukuni kanssa ja loisivat yhdessä kauniin kokonaisuuden.

Oon kasvattanut mun hiuksia nyt jo monta vuotta ja jos totta puhutaan niin nimenomaan häitä varten, hih :) En uskaltanut leikata niitä, sillä tiesin varmaksi, että joskus lähivuosina me kuitenkin naimisiin mennään ja haaveilin pitkiin hiuksiin tehdystä hääkampauksesta. Parempi olla hyvissä ajoin liikenteessä, eiksje? :D Mikäli emme olisi menossa naimisiin, olisivat hiukset varmasti lyhentyneet jo moneenkin kertaan. 

En missään nimessä halua päähäni tiaraa hääpäivänä, mutta joku muunlainen hiuskoru olisi kiva. Hunnusta en ole vielä ihan täysin tehnyt päätöstä, mutta koska pukuni on aika simppeli, päädyn luultavasti sellaista hääpäivänämme kantamaan.

Kampauksen tyylin olen tiennyt jo tovin. Ainoa mikä minua siinä mietityttää on se, että kiharat pysyvät hiuksissani tosi huonosti... Mutta eiköhän me sinne kampauksen alle löydetä kunnon mömmöt ja saada kiharapilvi pysymään sinne yön pikkutunneille asti. 

Jotain tällaista olen ajatellut:


Kuva

Kuva


Kuva

Kuva

Kuva

Hiukset olisivat siis puoliksi kiinni ja takaraivolle luotaisiin nostetta valkin avulla. Kampaus olisi päältä sileä ja roikkuvat hiukset kiharrettaisiin löysille laineille. Voisin ajatella valkin alle lettiä tai nyöritystä, mutta mieluummin taidan yhdistää kampaukseeni kuitenkin jonkin nätin kimaltelevan hiuskorun. Koru kiinnitettäisiin siis joko valkin alle takaraivolle tai pään toiselle sivulle. Mahdollinen huntu kiinnitettäisiin valkin alle kammalla. Etuhiukset olisivat "huitaistuina" sivuun. Mitä luultavimmin kampaukseen tarvittaisiin ehkä myös lisäkkeitä tuuheutta tuomaan. Toispuoleisuuskin viehättää mua omalla tavallaan, mutta luulen kuitenkin yllä olevien kuvien tyylin vievän voiton tässä kilvassa. 

Kampaus onkin yksi niistä harvoista häihin liittyvistä asioista, jonka suhteen luulen tietäväni, mitä haluan. Ihanaa, että on edes yksi sellainen asia! :) Lähestulkoon kaiken muun suhteen tunnun muuttavan mieltäni koko ajan... 

Viikonloppuja! :)

12 kommenttia:

  1. Ihania kampauksia :) Hyvin samanlaisella tyylillä ollaan siis molemmat sanomassa tahdon!

    VastaaPoista
  2. Minullakin on erittäin liukas hiuslaatu, mutta saan ihan näin arkena kuontalon pysymään kurissa hiuspuuterilla.
    Kiharoihin käsken laittamaan tärkkiä, kyllä pysyy! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiuspuuteri on kyllä hyvää tököttiä :) Toinen, mitä oon nyt muutaman kerran testannu, on suolasuihke. En vaan vielä oikeen tiedä tykkäänkö siitä vai en. Vaatinee vielä muutaman testauskerran :)

      Poista
  3. Kauniita kampauksia olet löytänyt :). Suosittelen muuten lämpimästi hiusten kuumasaksileikkausta (jos sellaisen onnistut löytämään jostain, yleisempää Tallinnassa) silloin kun kasvattelee tukkaa. Se oli oman tukkani pelastus ja sama jatkuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooh, mikäs se tuollainen kuumasaksileikkaus on? En oo koskaan kuullu moisesta, mutta kuulostaa mielenkiintoiselta :) Piti heti googlettaa ja ilmeisesti se siis ehkäisee kaksihaaraisia?

      Poista
  4. Mulla taas kampaus aiheuttaa PÄÄN vaivaa! Kyllä kampaaja saa varmasti kiharat pysymään oikeilla aineilla ja raudoilla :) Mulla aina omat kiharat ei kanssa kestä kovin hyvin, mutta kampaaja kun on laittanut niin on vielä seuraavana päivänäkin hyvät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, toivottavasti PÄÄNvaivasi pian selkenee! :)

      Oon jonkun kerran käynyt kampaajalla asti laitattamassa kiharoita, mutta aina ne eivät ole siitäkään huolimatta pysyneet iltaan asti... :/ Ehkä mä oon liian kova tanssimaan niin kiharat eivät pysy menossa mukana ;) Mutta oot oikeassa, kyllä me luotetaan siihen, että kampaajalta löytyy tarpeeksi tujut tökötit tällekin päälle :)

      Poista
  5. Mulla ois suunnitelmissa kans aika samantyylinen kampaus samantyylisellä ongelmalla - mulla pysyy kiharat ihan älyttömän huonosti vaikka mitä tököttiä laittais :D on sen verran sileä hiuslaatu ilmeisesti.. Mutta luotto kampaajaan on kova!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana, kun en ole yksin ongelmineni <3 Koitamme luottaa siihen, että kampaaja löytää tarpeeksi tujut aineet! :)

      Poista
  6. Kiharat olis ihanat, mutta mulla pysyy kans kiharat erittäin huonosti :/ vaikka kuinka kampaaja laittaa tököttiä niin silti ne lössähtää suoriksi, etenkin jos on vähänkään kostea ilma.. ja lisäks mun hiuslaatu on niin takkuuntuvaa etten juuri koskaan voi pitää hiuksia auki ilman että niskassa on kauhea rastatakku :D joten vähiiten stressaava vaihtoehto mulle on nuttura :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä suomalainen hiuslaatu tuppaa ilmeisesti usein olemaan tällainen suora ja taipumaton. Harmi, että suakin on sellaisella siunattu! :/

      Mulla aina välillä kampaajan laittamat kiharat on pysyny hyvin, välillä taas huonommin. Varmasti tuo ilmankosteus vaikuttaa asiaan. Täytyy siis toivoa, että on oikein kuiva ilma meidän hääpäivänä! ;) Jotenkin en nimittäin sitä nutturaa halua, vaikka kuten sanoit, niin se se varmasti se stressittömin vaihtoehto olisi :)

      Poista

Kiitos kaunis kommentistasi! <3 Et tiedäkään, kuinka se lämmittää mieltäni!