perjantai 13. kesäkuuta 2014

Kokemuksia Tukholman hääpukuliikkeistä

Noniin, lähdetäänpäs sitten ruotimaan Tukholman reissuamme, kuten aiemmin teille lupasin.

Matkamme alkoi siis Finnairin sinivalkoisin siivin keskiviikkoiltapäivänä Oulusta Helsingin kautta Tukholmaan. Ekana iltana me käytiin syömässä kivassa tapaspaikassa Drottninggatanilla (Suosittelen! Bistro Boheme). Tapakset on mun suurta herkkua ja pahoja sellaisia en ole kyllä koskaan syönyt :) Sen jälkeen painuttiinkin yöpuulle odottelemaan seuraavaa päivää ja minä tietenkin erityisesti tulevia hääpuvun sovituksia. 



Olin varannut torstaille kaksi sovitusaikaa. Ensimmäinen oli Milagro de Nahriniin ja toinen Lilly Brud & Festiin. Etukäteen olin saanut Milagrosta keskustelupalstojen perusteella sellaisen kuvan, että siellä palvelu on ihan ok hyvää, mutta puvut ovat merkkipukuja ja näin ollen hiukan kalliimpia. Lillystä taas olin lukenut, että palvelun taso vaihtelee ja liike on pienehkö. Nettisivujen perusteella alennusmyynnit ja pukujen tyyli miellyttivät silmääni. Milagrosta sain odotella vastausta sähköpostiini yli viikon, kun taas Lillystä vastaus sähköpostikyselyyni tuli heti seuraavana päivänä viestin lähettämisestä. Muutoin sähköpostikirjeenvaihto oli perusystävällistä molempien liikkeiden henkilökunnan kanssa. 

Saavuimme Milagroon hiukan etuajassa, sillä tiesimme, ettemme ehdi siellä kovin pitkään hengailla, koska sovitusaika Lillyyn oli tuntia myöhemmin ja sinne oli pieni kävelymatkakin. Edellisen sovittajan aika kuitenkin venyi, eikä myyjä ehtinyt palvelemaan meitä ihan ajallaan. Katselimme odotellessa pukuesitteitä, mutta niissä olevista kuvista mikään ei varsinaisesti kiinnittänyt huomiotani. Puvut olivat joko kovin kapealinjaisia tai muhkeita tylliunelmia, joita kumpiakaan en varsinaisesti tuntenut omikseni. Myyjä huomioi meitä tasaisin väliajoin ja sanoi palvelevansa meitä aivan pian.

Kun edellinen asiakas lähti ja oli vuoroni sovittaa pukuja, kyseli myyjä alkuun toiveistani ja jätti minut katselemaan pukuja itsekseni. Henkarista on vain niin kovin vaikea erottaa minkä mallisia puvut ovat, joten pian myyjä tuli onneksi avukseni. Hän oli asiantuntevan oloinen ja mukava, mutta kun kerroin, että menemme naimisiin vasta ensi vuonna, muuttui hänen asenteensa hiukan ja palvelumotivaatio tuntui laskevan. Jotenkin tuli sellainen fiilis, ettei hän uskonut minun ostavan pukua vielä, vaan olin ainoastaan katselemassa ja testailemassa niitä huvin vuoksi (Hah, kuinka väärässä hän olikaan, ähäkutti ;)). 

Sovittamani puvut eivät istuneet vartalotyypilleni, kuten jo katalogien perusteella pelkäsin. Tiesin aika pian, etten löydä pukuani tuosta liikkeestä. Kuviakaan emme muistaneet ottaa. Enkä edes painanut mieleeni, mitä pukuja sovitin. Pahoittelut siitä. 

Osasin kertoa myyjälle aika tarkkaankin minkä mallista pukua haen, mutta hän ei löytänyt sellaista minulle liikkeen valikoimasta. En tiedä oliko asia oikeasti niin, ettei haluamiani malleja löytynyt heiltä sillä hetkellä vai eikö myyjä vain jaksanut esitellä niitä minulle, sillä hän luuli, etten kuitenkaan osta pukua vielä. 

Myyjä kertoi, että heille tulee uudet mallistot loka-marraskuussa, jolloin hakemaani tyyliä löytyisi ehkä enemmän. Lähdimme liikkeestä tervetuloa uudelleen -sanojen siivittämänä ja suuntasimme kevyin ja luottavaisin askelin kohti Lillyä. Tuosta sovituksesta myöhemmin lisää. 

Mukavaa viikonloppua!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kaunis kommentistasi! <3 Et tiedäkään, kuinka se lämmittää mieltäni!